На Бортницькій станції аерації(БСА), що пролягає біля Харківського масиву в Києві, поки що спокійно і тихо, але це не на довго.
З висоти пташиного польоту головний фільтр столичних нечистот виглядає дуже ефектно – це лабіринт очищувальних резервуарів для відстою води. Перед тим, як вода знову потрапить у Дніпро, вона має пройти 5 кругів чистилища.
Частина цього процесу відбувається під відкритим небом. Викидаючи в атмосферу масиви аміаку, сірководню і метану. Станція регулярно нагадує про себе жителям спального району, і зустрічає гостей Києва неприємним запахом, що прибувають зі сторони Борисполя.
Хоча на її реконструкцію кожного року виділяють частину коштів із державного бюджету, ефективність витрачених коштів можна побачити на сьогоднішній день. Нині відбуваються постійні перебої в системі.
До речі, Бортницька станція обслуговує не тільки Київ, а і його міста-супутники, очищує до 3 млн кубометрів каналізаційних стоків за день. На сьогодні, станція не в змозі впоратись з очищенням води. За останні п’ять років на станції постійно виникають аварії, в будь-який момент, від прориву дамби може затопити весь Київ нечистотами.
Також станція залишається величезною погрозою для Українки, Канева, Черкас, оскільки, жителі цих міст п’ють воду із Дніпра.
Людям, які живуть в Харківському масиві, газові атаки, які періодично зрушуються на район зі сторони БСА, не дають спокійно жити. Жителі району постійно звертаються зі скаргами до столичної влади. Але вони лише обіцяють вирішити питання або ж просто ігнорують звертання мешканців.
Крім неприємного аромату, пари аміаку можуть призвести до запалення, набряклості легень і астми. Сірководень приносить шкоду, при великій концентрації, нервовій і дихальній системі організму, а метан може призвести до пожежі. Тип паче для малечі, викиди в атмосферу можуть загрожувати смертю.
Також місцеві жителі Дарницького району постійно скаржаться на нестерпний сморід сміттєспалювального заводу «Енергія», який знаходиться неподалік від водоочисних підприємств.
За словами експертів, підприємства пов’язані між собою. Всі тверді відходи після механічної чистки каналізаційних стоків піддаються знищенню на заводі «Енергія».
Споглядаючи ситуації, які виникають на станції та поряд, обурює більшість жителів Дарницького району, які проживають неподалік від ст. м. Бориспільська та Харківська.
У 2012 році станцію хотіли реконструювати по японському проекту компанії «Jika».Для цього Японія виділила Україні приблизно 900 млн $ в кредит із терміном на 40 років.
Перемовини із Японським агентством міжнародної співпраці про можливості модернізувати БСА. У вересні Україна уклала договір із Японією на взаємовигідних умовах. Але у японців була умова, щоб 30% техніки було японського виробництва.
Згідно з тим проектом, станцію мали накрити великим краном, через який токсини не мали б просочуватись у повітря, яким ми дихаємо. Що стало причиною відмови від допомоги Японії, досі невідомо.
Реалізація проекту була розрахована на більш ніж 8 років, на жаль, екологічні проблеми не цікавлять нашого поважного мера Києва пана Кличка. Не розв’язання питання може призвести до техногенної катастрофи, від якої може постраждати не тільки Київ, а й 70% населення України. Використання мулових полів може призвести до прориву дамби, оскільки, фактичний об’єм уже в декілька разів перевищує проектне навантаження.
Владі Києва варто б задуматись про будівництво нового очисного підприємства на Правому березі. В такому випадку різко б знизилися ризики техногенної катастрофи, пов’язані із роботою великого комплексу такого, як БСА.