В основному, пристрої розміщуються у підвалах та на горищах житлових будинків. Найчастіше потрібна лише згода керуючої компанії. А ось для розміщення мережевого та серверного обладнання центрального вузла зв’язку потрібне окреме приміщення. У ньому має бути таке оснащення:
- ДБЖ (джерело безперебійного живлення);
- заземлення;
- система кондиціювання;
- протипожежна сигналізація.
Рекомендується забезпечити цілодобовий доступ для оперативного реагування на випадок аварійних ситуацій.
Мережеве обладнання вибирається орієнтуючись на час реакції виробника для відновлення при несправності, спектр послуг і передбачуваного стартового навантаження. Варто передбачити можливість розширення функціональності та збільшення продуктивності.
Найчастіше до початкового набору входять такі пристрої:
- ЗІП;
- ДБЖ;
- обладнання СОРМ;
- адміністративна панель;
- оргтехніка;
- маршрутизатори;
- сервери для білінгу, контролю та розробок, пошти та ідентифікації;
- контрольне та пасивне оснащення.
Для надання клієнтам доступу до Інтернету необхідно отримати його від uplink-провайдера. Бажано мати кілька підключень на випадок, якщо один із них буде неефективним у певний час. Для розуміння, про які суми йдеться, вартість 1 Гбіт/с може становити 200 тис. рублів щомісяця. Задля економії коштів можна одноразово придбати системи глибокого аналізу трафіку. Окупність такого обладнання близько 6 місяців.
Пошук персоналу та підготовка до роботи
Кваліфікована команда потрібна інтернет-провайдеру не менше ніж якісне обладнання. Певний сервіс можна надати на аутсорсинг. Це дозволить розвантажити виконання завдань хоч би на початковому етапі.
Однак деякі служби та фахівці мають бути штатними:
- мережеві інженери;
- співробітники технічної підтримки;
- адміністратори;
- маркетологи чи фахівці з просування;
- керівник.
У штаті достатньо мати до 15 осіб. Важливо, щоб команда підтримувала стан послуг та надавала якісний доступ до Інтернету кожному абоненту. Це дозволить підвищити авторитет компанії на ринку, сприяючи роботі «сарафанного радіо».
Підбір програмного забезпечення
У розпорядженні інтернет-провайдерів є великий асортимент різного програмного забезпечення. Зараз переважно виділяються 2 рішення, якими користуються понад 1200 операторів зв’язку.
Carbon Billing 5
Сертифікована білінгова система, здатна підтримувати до 1,5 млн. абонентів. Білінг оснащений широким функціоналом, простий у освоєнні, не вимагає технічних знань від менеджерів відділу продажів, а також не вимогливий до глибоких знань технічних фахівців. Це робить його продуктивним допоміжним засобом залучення клієнтів, а також зростання лояльності існуючих абонентів.
Carbon Reductor
Фільтрація трафіку Carbon Reductor DPI дозволяє пройти будь-які перевірки Роскомнагляду та АС «Ревізор» та уникнути проблем із законом.
Програмний продукт:
- вивантажує та блокує сайти з переліків Мін’юсту та Роскомнагляду в автоматичному режимі;
- гарантовано виконує ФЗ-139; ФЗ-149; ФЗ-187; ФЗ-398; ФЗ-436;
- підтримує 8 технологій фільтрації;
- має підвищену продуктивність і надійність (запас міцності до 2 млрд URL у системі фільтрації);
- має повноцінний веб-інтерфейс для адміністратора;
- використовує мінімум ресурсів обладнання провайдера;
- має страховку від отримання штрафів від Роскномнагляду;
- підтримує IPv6;
Оновлення Carbon Reductor DPI готується за 2 місяці до набрання чинності рекомендаціями та поправками. Це дозволяє провайдерам дотримуватись актуальних вимог щодо фільтрації трафіку. Встановити та налаштувати програмне забезпечення можна протягом 2 годин.
З такими рішеннями ведення бізнесу інтернет-провайдера спрощується в рази, покращується лояльність абонентів та підвищується рентабельність за рахунок економії на власних ресурсах.
Остаточна реалізація проекту
Монтаж обладнання та прокладання кабелю – важливі складові для початку діяльності. На успіх у цій справі впливає обране мережеве обладнання та програмне обладнання. Воно має бути сертифіковано та ліцензовано. Після отримання експертної оцінки (1-12 місяців) допускається введення в експлуатацію обладнання. Вартість процедури не більше 100 тис. рублів.
Правильно підготувавшись до ведення бізнесу, можна досягти добрих результатів. І для цього доведеться постійно:
- контролювати якість своїх послуг;
- удосконалювати використовуване обладнання та ПЗ;
- збільшувати швидкість роботи мережі;
- розвивати внутрішні послуги та спектр послуг, що надаються;
- виявляти увагу до потреб клієнтів;
- популяризувати свій бренд серед населення.
Тільки так можна досягти високої рентабельності бізнесу та стати провайдером інтернету!